Kundcase

Vad har våra kunder fått hjälp med och vad säger de själva? Här presenterar vi röster från nöjda företagare. 

Vårvik tar hjälp av Mediehuset Ttela

Vårvik håller på att etablera sig som en ny stadsdel i Trollhättan. Vi hjälper dem med att klippa & redigera kortare filmklipp för rörlig annonsering på nyhetssajt och sociala medier som Facebook & Instagram. Vi hjälper dem även med sökordsannonsering med analys, optimering och återkoppling via Google. 

Besök Vårvik

– Konsten att omforma något luddigt och abstrakt till att bli på pricken konkreta, är något som Daniel och duktiga digitala strateger på TTELA behärskar till fullo. Fort går det och resultaten talar för sig själva” 

Katja Weyhing

Marknad- & Kommunikationschef, Kraftstadens Fastigheter

Native-artikel med Högskolan Väst 

Hur kan man stärka sitt varumärke och bli top of mind hos potentiella kunder? Svaret är att få in native-artiklar i företagets marknadsföring.

En native-artikel är annonsmärkt redaktionell text där du som företagare har möjlighet att berätta om allt det där som inte alltid får ta plats annars. Det kan vara nysatsningar, berätta om vad man gör, om företagets vision framåt eller miljöarbetet. Det kan också vara tips och råd kring däckbyte, försäljning av bostad eller målning av fasaden.

En native-artikel kan du välja att ha både digitalt på sajt eller som Högskolan Väst gjort; i någon av våra pappersbilagor. ”En kombination av både nyhetssajt och papper är att föredra” säger medierådgivare Emma Hansson. ”Man vet sedan tidigare undersökningar att en kanal + en kanal blir tre i effekt. Det som också är bra att veta är att artikeln såklart går att återanvända på våra nyhetssajter och/eller bilagor och tidningar.

 

 

”Jag tycker att det varit en väldigt smidig och professionell process, med god kvalitet på artikeln. Det var lätt att jobba med både medierådgivare Emma och Jesper som skrev artikeln.  Han var både snabb och har en god förmåga att fånga kärnan i budskapet vi vill förmedla.”

Andreas Sülau

Koordinator för uppdragsverksamhet, Högskolan Väst

”Besökarna på våra nyhetssajter är där för att läsa lokala nyheter. När vi då låter kunden visa upp sitt budskap i en artikel skriven med redaktionell ton, smittar trovärdigheten från den journalistiska kontexten av sig. Nära 95% av våra native-artiklar har under det senaste året haft en genomsnittlig lästid som varat längre än 50 sekunder. I jämförelse med mycket annan marknadsföring är det en lång tid med potentiella kunder för att bli top of mind och stärka sin position och varumärke lokalt”.

Jesper Lövstad

Kommersiell redaktör, Stampen Media

Albinssons Rör testar nytt rörligt format

En bild säger mer än tusen ord – så vad säger då en video? Under våren 2020 lanserade vi ett ny rörlig annonsplacering som fem av våra kunder fick vara testkund för. Annonsen var 7 sekunder lång och syntes i samband med nyhetsinslagen på ttela.se. Allt material producerades av oss själva.

Albinssons Rör i Vänersborg var ett av företagen som var först ut att testa vårt nya rörliga format.  Ett gammalt familjeföretag som startade upp på nytt 2013 och som erbjuder allt inom badrum och vvs. Besök Albinssons Rör

 

– Det var spännande att få vara med och testa ett nytt format. Sen var det behändigt att få det producerat också.

Cecilia Gross

Butiksansvarig, Albinssons Rör

– Det är kul när kunderna vågar testa nya format, särskilt när vi själva tycker att det är något riktigt bra, att sedan se stort intresse via hög CTR var också ett kvitto på bra marknadsföring.

Emma Hansson

Medierådgivare, Mediehuset TTELA

GKN en av flera nöjda kunder

GKN Aerospace i Trollhättan är ett av de företag som har positiva erfarenheter av Mediehuset TTELA och tjänster som inte bara rör klassisk annonsering. Under hösten 2019 fick de hjälp att producera en hållbarhetsfilm. 

Besök GKN 

– Mediehuset TTELA har mycket att erbjuda och vi har fått hjälp med att göra en hållbarhetsfilm. Nu ska vi göra fem till. Filmteamet är mycket proffsiga och vi är väldigt nöjda med samarbetet.

– För oss har det varit positivt då vi kunnat träffa medierådgivare Sebastian Edholm och gå igenom vad vi behöver hjälp med. Att det finns ett stort utbud av tjänster är givetvis en fördel.

Geryll Alsén

Kommunikationsansvarig , GKN Aerospace Sweden AB